tirsdag 10. mars 2009

På tide å være barnslig for å redde miljøet!

Da vi deltok på "Det Bobler" ble vi introdusert for Riksteaterets jubileumsforestilling Dråpen. Dette er et teaterstykke som har Norgesturné fra begynnelsen av mars og helt ut i slutten av mai. Forestillingen handler om en gutt og en polarjente som må redde isen fra å smelte på Nordpolen. Stykket får ikke plass i et normalt stort teater, så her blir forestillingene satt opp i idrettshaller. Vi skal visst bli introdusert for animasjonsteknologi uten like, og det skal delta sirkusartister fra hele verden.

Etter å ha sett en trailer av forestillingen syntes jeg det så kjempe spennende ut! Damen som holdt foredraget mente at aldersgrensen var mellom 5 og 95 år, så her var det bare å hive seg på. Kjøpte billetter til 23. mai som vises i Drammen. Budskapet i stykket skal være at hver enkelt av oss kan gjøre en forskjell for miljøet. Kanskje jeg lærer noe? Biletter kan kjøpes på denne siden dråpen.riksteateret.no Eller så kan du se traileren på youtube her.

Ja, jeg gleder meg, men begynner å tvile på om riksteateret har tenkt miljø (og da mener jeg med alle de strømførende tekniske dupedittene som kreves) når de satte opp showet?


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar